onsdag 12 juni 2013

Öl

Har ju gått och blivit en öldrickare. Tyckte inte om den beska smaken men här i Indien smakade jag på Jonas Miller och det var ju riktigt gott. Funderar på om de är lite svagare här rent smakmässigt.
 
Så i lördags provade jag och Sebastian två indiska öl som var bryggda med kryddor. Citrus cardamom och fiercely cinnamon.
Vi har provat dem så nu slipper ni, var inte super gott. Öl som nån hällt kardemumma i.
 
Men jag lät mig inte förskräckas och igår satte jag mig upp i ölsadeln igen och drack Kingfisher. Som jag i och för sig vet är god som en Miller.
 
Först var vi och bowlade, vi i traineegänget. Jag förlorade stort och lyckades till och med skada mig. En nagel råkade riva upp sidan på min tumme. En tuff och hård sport är vad det är.
Sen gick vi till Hard Rock Café och åt middag. Beställde in öl, vi trodde det var glas men var visst kannor. Var ju bara till att gilla läget och dricka upp. Mamma och pappa har ju lärt en bra bordsskick, har man tagit åt sig så får man se till att avsluta det. Tror de mest syftade till att äta upp maten på tallriken men det går ju att tillämpa på allt!
Så dagens ovilja att gå ur sängen vid 5:45 skyller jag på mina föräldrar!

2 kommentarer:

Elin sa...

Hahaha hård och tuff sport.... Du är la rolig! :)

Lottas Bak&Form, surdegsbageri sa...

Oj då, ja, äta upp o så är ju bra att kunna, eller sluta i tid...
men - du får gärna skylla på dina föräldrar. Fast egentligen får du ju bestämma helt själv för du är ju utflugen och myndig, så "skyll dej själv" säjer lilla mamma.
(Hoppas du hade riktigt kul under tiden bara.)