torsdag 6 juni 2013

Planer


Nu är det inte långt kvar på detta äventyr.
Mina kollegor från trainee programmet är här och vi har just nu utbildningar i två veckor. Eller ja en vecka kvar, för vi började i måndags. Och det är även bara en vecka kvar tills jag flyttar tillbaka till Europa. En dags mellanlandning i Sverige blir det innan jag lämnar för Nederländerna och Utrecht. Där kommer jag vara fram till början av November innan det blir hem till Göteborg för gott. Men denna period ligger bättre till både tids- och avståndsmässigt så har passat på och skaffat medlemskap i KLM nu för antar att det blir ett par resor fram och tillbaka Amsterdam-Göteborg i sommar.

Men som alltid när man räknar ner till något så går tiden långsammare ju närmare man kommer. Den sista månaden har jag tyckt gått rätt så fort ändå men senaste veckan har känts som en evighet. Som den problemlösare jag är så analyserar jag ju gärna(kursen jag går nu handlar om problemlösning och analysmetoder). Så jag har listat vad jag gjort senaste månaden som skilde sig från senaste veckan.

1, Jag spenderade varje kväll på gymmet.
Nu: mitt gymkort gick ut i måndags och jag vet inte om jag vill köpa nytt med bara två veckor kvar

2, Jag planerade och shoppade små presenter till familjen
Nu: testpackade och upptäckte att jag inte får plats med mer så har köpstopp

3, Såg på Vampire Diaries
Nu: Alla fyra säsonger är slut

4, Läste bok nr 3 i Game of Thrones Serien (Eld och Is serien kanske den heter på riktigt)
Nu: den har blivit lite för sorglig så orkar inte ta mig ann den just nu

Så vad borde jag göra nu då jag har lite av grunden till problemet. Jo jag skulle ju kunna köpa ett gymkort. Går på 900 rupees för 1 månad vilket blir ca 150 svenska kronor. Det kan det ju vara värt att få tiden att gå lite fortare.
Jag kan rensa ut min packning och hitta extra utrymme för shopping men känns inte helt aktuellt. Kan lika gärna spara in de shoppingpengarna. Men rensa är ju rätt kul ändå… tar med det på To Do listan för ikväll.
Hitta en ny serie att följa. Tar gärna emot tips på den punkten. Borde kanske kolla in vad SVT play har att erbjuda var längesen jag tittade in där.
Boken lämnar jag nog faktiskt därhän tills jag orkar den igen. Får ta och hålla mig till mina bloggar så länge, är lite mer lättsmält.

Japp, det var vad jag tänker ta mig för för stunden. Känn er fria att följa mitt exempel! (alltså köp gymkort, rensa, se på tv och läs bloggar)

1 kommentar:

Lottas Bak&Form, surdegsbageri sa...

Vi räknar oxå ner tills vi får träffa dej igen. Det är ju som sagt lite närmare när du håller dej till Europa.
To do, kolla på filmatiseringen av Game of Thrones istället - jag är helt såld på den, helt fantastisk serie. Fast Frej lyssnar på den på engelska medans han spelar det där "fyrkantiga spelet" - och får inte störas just då för det är så spännande.
Rensa ut - är ju ett bra tips, när man har inget annat att göra... he, he.