lördag 23 februari 2013

Så här bor jag

Har ju kommit fram till hur man filmar så nästa steg blir ju att smidigt kunna få upp det här. Skaffade en ny app så hoppas det ska fungera. Att stå och prata för mig själv kom väl inte helt naturligt så nu blev det lite veligt.

Det är en så kallad Service Appartment som jag bor i. Som ett hotell fast jag har en lägenhet. De serverar frukost och kommer och städar. De sa från början att om jag inte sa till så skulle de inte städa men han hade nog inte sagt det till städarna för här har städats varje dag. Förutom under strejken då jag undanbad det när de knackade på.

Han som städar tar det här med bäddning allvarligt. Inte en rynka och perfekt lagda kuddar. Har starka nypor också för det är nästan en kamp att kunna ta sig ner under täcket på kvällen. Kanske säger mer om mina arm och hand muskler än om hans förresten.

 

För er som vill se lite traditionella stilla bilder så kommer det här

 

 

Och ja jag råkade stava fel på Bangalore i videon men jag hittar inte hur man ändrar så det få vara så. Trivs helt ok som jag bor nu. Skönt att kunna göra egen mat och de är supertrevliga här. Rätt gött ändå att inte ha balkong rakt ut i gatan. Tror det hade varit rätt så mycket mer ljud då. Nu hör jag bara en lågmäld matta av tutande och hundskalv.

7 kommentarer:

Elin sa...

Haha va rolig du lät på rösten! Inte alls som du :P Lite mer hallåaröst på dig än vanligt...

Hur lägger du in bilderna så snyggt?

Unknown sa...

Förstår varför man tar stillbilder på hotellrum. Ser mkt mer lyxigt ut med kort än med film. Trägolvet i duschen känns.... :/ Tycker du har fått ett bra lägenhet. Kram

Lottas Bak&Form, surdegsbageri sa...

Kul att du kan lägga in film och roligt med bilderna på din lägenhet. Gasspis är läskigt men effektivt, skulle vilja ha en hemma, du kommer att sakna den sen.
En undran - har du AC på rummet med eller är det lagom svalt endå nu? Om du skulle äta hotellets frukost, är det i en annan matsal eller har de en restaurangdel eller skulle du kunna få upp det på rummet.

Augusta sa...

Den är helt ok, känns skönt att ha två rum iallafall nu när jag ska bo här ett tag

Augusta sa...

Ja den är riktigt snabb spisen men gillar inte att det är en gasdunk och en gammal slang up till plattorna. Men ska noggå bra. Det finns taktfläkt i både vardagsrummet och sovrummet så blir svalt. Uppe på taket har de en restaurang och där är även frukosten på morgonen. Skulle nog kunna få det till rummet om jag ville men trivs bra med att göra min egen :)

Augusta sa...

Har ju i te hört mig själv så ofta så hör inte hur jag låter annorlunda ;)
Använder picframe men ändrar måtten så det blir större.

Elin sa...

Okej. Får spana im det :)