torsdag 21 mars 2013

På en onsdag



Igår direkt efter jobbet åkte jag, Naqeeb och två kollegor till M.D Road inne i Bangalore för att bowla. Företaget hämtar och lämnar alla anställda i taxis så vi tog en som gick in i stan. Kan ju säga att jag är glad över att de satte oss på ett hotell lite mer i utkanten i den södra delen. För shit vad lång tid det tog att åka idag. Dåliga vägar, ingen AC, varmt som tusan och öppnade man fönstret så blev bilen full av avgaser och vägdamm. Optimalt för att få en liten lätt påträngande huvudvärk alltså.


Men himla roligt att komma ut och göra något annat än att gå till gymmet på kvällen. Jag var som vanligt rätt bra i början av spelet och sen gick det bara utför när jag fick upp självförtroendet. Kom dock på en hedrande andra plats. Efter bowlingen gick vi upp en våning och shakeade loss i en dansmaskin. Var rätt grym om jag får säga det själv.


Till middag drog vi till med ett besök på KFC. Har ännu inte vant mig vid att alla beställer tillsammans. Stod och diskuterade vad vi skulle ha, alla bestämmer sig så jag går fram och beställer till mig. En sorts hamburgare med friterad kyckling, får välja mellan pommes eller en kycklingklubba som tillbehör. Jag tar pommes och killen bakom disken undrar hur många jag vill ha. Här går det inte fort i min hjärna och jag frågar förvånat om han undrar hur många pommes jag vill ha? Efter gapskrattet från resten av gruppen kommer det fram att han undrar hur många menyer jag vill ha. Jag lovar jag har hur många högskolepoäng som helst, om det nu är en garanti för smarthet vill säga, men fattar igen inte riktigt och säger att för mig räcker det bra med en meny. Räcker fram pengar för att betala men här rycker resten in och ropar ut sina beställningar. Så slutar med att jag beställt fyra olika menyer och betalar för dem istället. Detta har hänt ett antal gånger nu. Allt som beställs in är allas och delas av alla. Tror jag än så länge föredrar det jag är van vid, beställa det jag vill ha, betala för det och sen äta det. Även om detta är smidigt på sitt sätt också. Betalandes och distributionen av mat går fort, det är det krångliga med att räkna ut vem som är skyldig vem vad sen efteråt.

Jag lär mig uppenbarligen inte snabbt men när det väl fastnat så brukar det sitta. Så om jag börjar ta över andras beställningar när jag kommer hem så är det bara för att jag äntligen fattat och tagit seden dit jag kom.

10 kommentarer:

Elin sa...

Snygg topp!

Du kan få beställa åt mig sen, jag kan hjälpa dig med övergången ;)

Unknown sa...

Vi kan gå ut och äta när du kommer hem:))

Eva W sa...

Är det den som beställer först eller sist som betalar ? Så man vet när man ska beställa ;)

Lottas Bak&Form, surdegsbageri sa...

Jag fattar ingenting, fast jag har ju inga högskolepoäng alls.
Du får ta det med beställningarna själv när vi skall gå ut och äta, du bestämmer vad vi skall ha och vi betalar - enklast så, eller?
Snygga bowlingbilder, kul att ni vidgar vyerna lite och du kollar av terrängen innan Jonas kommer ner och du får visa runt och men då måste du kolla av nått sportevenemang, det är kricket som är stort i Indien, eller springa fortast över motorvägen?

Augusta sa...

Tack! ;)

Augusta sa...

Det gör jag gärna! Betalar du? Jag är sugen på Texas longhorns en kilos biff!

Augusta sa...

Verkar vara den som står först... Lärt mig den hårda vägen ;)

Augusta sa...

Har du väl?! Gick inte du konstkurser?
Bestämmer ju gärna gör jag ju, deal på den!
Cricket, springa över vägen båda lika oförståeliga för mig. Får hoppas cricket är mindre blodigt bara...
(De har satt upp skrämsel skyltar mot vårdslöshet i trafiken med människor med överkörda huvuden på vid vägkanten...)

Anonym sa...

herregud! Morbidt, är det ett adjektiv? ta det försiktigt över vägen. kram
//dea

Anonym sa...

herregud! Morbidt, är det ett adjektiv? ta det försiktigt över vägen. kram
//dea