tisdag 21 maj 2013

Takterass

 

Hade en lite tuff helg. Vaknade på lördagen och kände mig lite konstig men hade bestämt träff med en kollega så åkte till där vi skulle träffas. Väl där börjar jag må sämre. Mådde illa och fick ont i leder, speciellt i ryggen. Min vän bor i en helt annan del av Bangalore och Bangalore är väldigt stort. Hon åkte en timma innan mig men när jag kom dit ringde hon och sa att det nog skulle ta en timma till på grund av trafik. Under tiden mådde jag sämre och sämre. Ville ju inte avboka då hon redan åkt i en och halv timma för att träffas men efter ett tag gick det inte längre så jag fick ringa och be så mycket om ursäkt och åka hem. Sen låg jag i min säng för resten av helgen så det var ju ingen höjdare. Funderar på om det var nått jag ätit på grund av ont i magen men var mest matt och hade väldigt ont i leder och huvud.

På söndags eftermiddagen mådde jag äntligen bättre och tog mig upp på hotellets takterass för att få lite frisk luft (diskuterbart om den verkligen är det dock) och sol. De har ställt upp en bänk och lite stolar så jag hängde där med diggelistan i lurarna och en Indisk Femina som sällskap.

 

 

 

Se om jag kan våga mig upp och sola lite nästa helg. Har ju inte lyckats få någon färg alls i stort sett. Sitter ju bara på kontor och ute på gatorna är folk väldigt påklädda så inga små shorts på stan. (Även om över 35 grader varmt är det jeans och långärmad skjorta)

Kan ju inte komma hem och säga att jag vart i Indien i fyra månader och inte ha ett solstreck på kroppen. Ni kommer ju tro att jag satt upp en avancerad greenscreen nere i källarförådet och pillat naveln hemma under hela tiden.

 

3 kommentarer:

Elin sa...

Jag tror helt på källar- plus pilla navelnteorin!

Lottas Bak&Form, surdegsbageri sa...

jag med! Men jag fattar inte hur du kunnat hålla dej borta så totalt hela tiden. Men, många lever ju sitt liv på "nätet" nuförtiden så det går säkert. Tittar du upp snart?

Augusta sa...

Är rätt gött måste jag säga, men hörde något om fylld frys med bullar och bröd så kankse tittar upp nångång nästa vecka :P