söndag 30 juni 2013

Gårdagen

 

Jag och en vän som jobbar på samma ställe som jag och också bara är här för ett litet tag åkte in till Utrecht. Jag hade som mål att hitta ett par jeans och kanske ett par skor. Det är ju inte direkt någon sommarvärme i Nederländerna så är fortfarande både kofta och jacka på ute.

Utrechts små gator är urmysiga! Men man får se upp så man inte blir överkörd av någon av de alla cyklister som trängs med alla de som promenerar runt. Igår var det någonsorts event för lite varstans så stod det en kör och sjöng och inne i ett hus var det en högljudd konsert. Många gick omkring helt i rosa med fjäderboór(?) och annat festligt. En massa regnbågesvimplar hängde runt kanalerna så antog att det hade med någon sorts gayfestival.

I affärerna var det rea så fullt med folk men jag lyckades få provat och köpt en hel del.

Hittade bra jeans! På kuppen blev jag ännu en gång kär i den perfekta blåa färgen så denna jacka fick följa med hem också.

 

Lite lunch fick vi i oss. Stället var riktigt trevligt. Wifi och super fina små High-tea brickor för två. Asså våningsfat med sandwich, muffins, scones och chokladkaka. Vi var dock lite mer sugna på lunch så tog macka istället men dit ska jag nog gå igen.

 

De hade en väldigt sne spegel uppe vid sina toaletter så perspektivet blev lite konstigt, mina ben ser ut som karikatyrer av ridbyxor. Korta och med mycket plats för lår.

 

Avslutade med glass

 

2 kommentarer:

Lottas Bak&Form, surdegsbageri sa...

Verkar varit en bra utflykt till centrum, snygg färg på jackan. De verkar ha bra matställen med trevlig utbud där du är. Du får kolla ut nått ställe vi kan gå till när vi hälsar på dej sen.

Augusta sa...

Ja, tar gärna på mig att testa alla fik och resturanger. Gör er skull alltså. Så jag vet vad som är bäst sen ;)