onsdag 26 juni 2013

Konditionen

Kommer förhoppningsvis få sig ett lyft här. För i förrgår köpte jag min cykel. Hittade den på motsvarigheten till blocket här. För bara 50 euro blev både cykel och lås mitt. Att han jag köpte den av även sa Sagan om Ringen referenser gjorde det bara bättre.

 

 

Frågade om låset var med på köpet eftersom det hängde på cykeln när han kom med den. Och ja det var det, och så visade han vidare på lite saker. Så när han var klar frågade jag om jag kunde få nyckeln. Ja det skulle jag få, och så ursäktade han sig att han glömde ge dem.

Visade hur låset fungerade, att det gick att öppna och låsa, och så la han ner nyckeln i sin ficka igen och berättade vidare om någon annan del. Så jag frågade igen om jag kunde få nyckeln när han var klar. Då blev han lite generad och bad ännu en gång om ursäkt att han inte gav mig den och sa att det är ju precis som med de där hobbittarna. "Du vet som när Bilbo inte vill ge Frodo ringen". Jag var nu bara tvungen att flika in ett "Ja, precis. My precious!"

Jo men såatt, sånt gör min måndagsmorgon väldigt mycket roligare. Sen cyklade jag till jobbet. Fick med en liten tour av Utrecht också för jag tog såklart av åt fel håll och fick cykla tillbaka en bit. Men efter ett par rundor med denna ska jag nog kunna lokalisera mig lite bättre.

 

4 kommentarer:

Lottas Bak&Form, surdegsbageri sa...

Härligt, Bilboreferenser är alltid kul. Vi har "sagan om ringen"-tema i bageriet denna sommar. Ljudbok med alla delarna som vi lyssnar på när vi bakar och under dagen, de stunder det är någorlunda lugnt (är det riktigt spännande låser vi dörren).
Trevligt att du har samma lokalsinne som mej, man få se mer av omgivningarna på det sättet. Så bra att du verkar trivas med både miljön och din bostad i Utrecht.

Elin sa...

Haha skönt att du fickden tillslut iaf!
Snygg bloggheader med!

Augusta sa...

Ja, det känns rätt bra nu.
Trodde jag hade pappas lokalsinne men med ålder verkar jag fått ditt ;)

Augusta sa...

Tack!