måndag 24 juni 2013

Midsommar


Ni undrar ju så klart hur midsommar blev nu när jag reste hem för det. Och då får jag väl säga att jag främst åkte hem för att träffa min Jonas, men absolut midsommar var trevligt också. Regnade bort så vi satt under parasoll som lite då och då förhöjde stämningen genom att släppa igenom två liter vatten i huvudet på någon. Men lite extra spänning och blött hår har ju ingen dött av, eller? Kul var det iallafall. 

Men två liter vatten är lite för lite vatten för mig och bror min så när det regnade som mest körde vi nyklippt-blött-halt-gräs-brottning. Och när det slutade regna fortsatte vi med vattenkrig. Att den jäkeln inte längre är åtta utan arton och spenderar det mesta av sin tid på gymmet gör nu att mina chanser att vinna har minskat rätt radikalt. Så jag spenderade det mesta av min tid i en hög på gräset.

Innan regnet kom hann vi med att bada, senast jag badade var det i Goa, kan säga att det skiljde en del i temperatur. Men kan ju inte vara sommar utan ett dopp i havet så var ju bara att bita ihop. Slänger med några bilder från när jag och Frej testade slåss med de lite större vapnen. Ja det är väl lite så vi umgås i vår familj, bråka, brottas och slåss. Men det blev typ människor av oss också.

Annars åt och åt och åt vi. Massa massa mat.




Midsommar from AugustaSahlin on Vimeo.
En liten film med all mat och det härliga regnet.
Moster Johannas goda efterrätter.
Kladdkakan som avslutade lunchen får avsluta här med.

Nu åt vi ju ett par mål mat till men vissa saker mår man bäst av att inte veta. Men för att ni inte ska oroa er för mycket kan jag upplysa om att vi gick ett par promenader också under dagen, så åt inte bara. Eller ja de andra gick en promenad hörde jag. Jonas och jag råkade somna i soffan just då...

4 kommentarer:

Elin sa...

Haha! Men du behöver ju inte promenera, du cyklar ju dagligen nu!

Emelie sa...

Så mysigt! Kladdkakan såg ju "to die for" ut!

Augusta sa...

Sant, mina Indien kilon ska bara rinna av nu!

Augusta sa...

Den var supergod! Perfekt med glass till också