onsdag 19 juni 2013

Nederländerna

I måndags anlände jag till Nederländerna och sen dess har jag haft fullt upp med den nya arbetsplatsen och mitt nya boende. "Nya" jobbet är i stort sett samma som innan men i en annan miljö och andra arbetskamrater. Så har gått runt och hälsat på alla så hoppas jag kommer ihåg iallafall 20% av namnen med rätt ansikte. Men det är väldigt trevliga allihop. Härligt med västerländsk mat i matsalen och att man kan välja på en tre-fyra rätter. 
Boendet är en gäststuga som mitt företag har. Ett hus som jag delar med en till nu och så kommer en kollega komma i nästa vecka. Så jag har ett rum högst upp bredvid tvättmaskinerna men det helt ok, får plats med det mesta och är härligt ljust. 

Det ligger lite i utkanten men det finns en spårvagns linje in till Utrecht och en liten stadskärna med flera små butiker. Enda problemet är dock att allt stänger kl 17...
Får ta och utforska utbudet på helgerna istället.

Men det riktigt sköna är att ha ett riktigt kök! 
Eller ja att det finns ugn, vilket jag saknat,  och en matplats och till och med en liten trädgård. 

Till jobbet cyklar jag med de andra som bor i området. Fick låna en cykel, men det är en hög herrsportcykel med bockstyre så har redan kollat upp en annan cykel som jag ska köpa på måndag. Blir lite bekvämare så.

Blir nog superbra det här! Lugn och go trafik, bra mataffär och ca en timmes cykelväg varje dag!
Samt väldigt nära goa Göteborg!  

1 kommentar:

Lottas Bak&Form, surdegsbageri sa...

Ser ju riktigt hemtrevligt ut, med trädgård och allt. Kanske lite mindre biltutor och stadsoväsen med? Kul att du kan cykla till jobbet, köp en bra cykelhjälm med nu!!! och ta med några "goa"öl till oss på Midsommar.