söndag 16 juni 2013

Hemma

Hemresan gick bra. Fick sovit en hel del och mellan Dubai - Amsterdam satt jag bredvid en pratglad tjej från Hongkong. Så det var trevligt. Men man blir rätt så trött med över 19 timmars resa. När jag kom till Amsterdam så slappnade jag nog av på riktigt. Hörde svenska talas, passkontrollen gick super smidigt, det är behändigt att vara EU-medborgare, och det var rent och välorganiserat.

Inne på flygplatsen blev jag dock lite full i skratt. Här hade jag rest ända från Indien till Nederländerna men på flygplatsen möttes jag av en massa elefanter.

 

Men inne i en av butikerna hörde jag en Gyllene Tider låt, tror jag iallafall nynnade den för Jonas nu och han tror inte att det är det... Men just då var jag säker på att det var Gyllene Tider så kändes som en bra mix av välkomnade med indiska elefanter och svensk musik. Tack Schiphol!

Klockan 17:30 kom jag fram till Göteborg och med mig kom faktisk bagaget jag lämnade in i Bangalore också. Det trodde jag inte, så det var en mycket trevlig överraskning. Och inte bara det att det kom fram, det kom ut först på bandet också! Vilket gjorde att jag snabbt kom ut till ankomsthallen och möttes av hela familjen. Hade skrivit en lista på skoj till mamma med saker jag saknade så där stod de med en låda full av lösgodis, brunost, kaviar, fetaost, jordgubbar och mattidningar.

Hemma hade Jonas fyllt kylen med allt jag saknat så till middag blev det tacos sen massa godis och till frukost fick jag det jag saknat mest, surdegsbröd med skinka och gurka.

Idag har vi promenerat i ett regnigt Göteborg och njutit av att ha en trottoar samt att ha den helt för sig själv! Blev lite shopping och en fika. Ikväll blir det middag som lagas helt i ugn. Har ju inte haft en på fyra månader så det var ett krav.

Imorgon åker jag tillbaka till Amsterdam för att börja jobba i Nederländerna och Utrecht.

 

3 kommentarer:

Elin sa...

VÄLKOMMEN TILL RÄTT VÄRLDSDEL IGEN! (Så, nu har jag sagt det överallt). 😄

Lottas Bak&Form, surdegsbageri sa...

Gott att ha dej lite närmare, känns bra. Trevligt att surdegsbrödet uppskattades, jag och Frej körde ju speciellt in med det, (och för att möta dej). Jag är ju tidsoptimist så vi kom ju självklart in till stan lite sent men precis när vi rusade in i ankomshallen kom du ju ut med väskorna - "perfekt timing" för en gångs skull. Så härligt att få krama om dej igen efter fyra månaders frånvaro. Vi kommer nog att hälsa på i Holland till hösten.

Emelie sa...

Välkommen hem!!!! :D även om du åker till Nederländerna så är du ju närmare! Skönt!