fredag 14 juni 2013

The Final Countdown del 4

 



Sista dagen!

Så jag klädde mig i Sari och gick mest omkring och väntade. Väntade på lunch då vi skulle samlas hela avdelningen. Tackades av av chefen, fick säga några ord och tacka för tiden här. Har fått mycket hjälp och tips av arbetskamraterna. Sen åt vi pizza och tog kort på oss alla.

Sen väntade jag på taxin vi beställt för att åka hem tidigare så Naqeeb som åker tidigare på kvällen skulle kunna packa klart och äta i ro. När taxin kommit så tog vi ett varv för att säga hej då. Fast då fick vi veta att åka kan vi ju inte göra! Ahh, sött av er tänkte vi men jo det måste vi. Visade sig att de inte skämtade, de hade ordnat en överraskning åt oss som en var och hämtade. Vi trodde det var klart med avtackning vid lunchen så blev helt klart överraskade av överraskningen. Så då avbokade vi vår taxi.

Så då väntade jag på överraskningen. Det var två presenter, gruppkortet vi tog på lunchen i en stor ram och ett smyckesskåp med indiskt motiv på. Jättekul och blev nästan lite rörd. Eller ja det blev jag. Blev fundersam dock hur jag skulle kunna få ner det i packningen bara.

Sen väntade jag på den vanliga taxin hem.

Nu har jag rensat och lyckats trycka ner det mesta i väskorna. Så nu väntar jag på att klockan ska bli 00:30 så jag kan åka till flygplatsen. För att där vänta tills 04:15 för att åka till Dubai, Amsterdam och tillslut Göteborg.

Men den som väntar på nåt gott väntar aldrig för länge!

 

 

3 kommentarer:

Lottas Bak&Form, surdegsbageri sa...

oj, oj, detta blir spännande. Lycka till nu på flygplatser och kontroller. Håller tummarna att väskorna håller och inte spricker i flygplatshanteringarna. Ser fram emot mitt lilla palats i monteringsfärdig papp/metall/lera/siden eller vad fan det nu blir.

Elin sa...

Woooohoooo! 👍👍👍👍👍👍👍

kathrine sa...

Hoppas resan hem går bra!! kram!