söndag 14 juli 2013

Mini Semester

Denna vecka har jag följt mina vänners nedräkningar för semesterns början. Själv har jag räknat ner till en långhelg och att Jonas kommer hit. Helt sjukt att det känns som om vi träffas ofta nu när vi nästan setts varannan eller var tredje vecka. Men jag har längtat så det gjort ont, så spelar nog ingen roll hur länge det är emellan när man vill ses varje dag.

Tog ledigt fredagen och så kom han på torsdag kväll. Under helgen så har vi vandrat omkring i IJsselstein, Utrecht och idag tog vi Amsterdam. Jobbat oss uppåt i storleksordning så att säga. Men i varje stad och under varje dag så har vi gått minst ett par timmar. Och det börjar märkas att vi börjar bli till åren kan jag säga, jag menar om vi lägger ihop våra år så är vi ju nästan 50! För oj vad sliten man är nu. Är inte van vid att hålla igång så mycket och konstant. Här går jag ändå på gym och sliter och är ute och går/springer några gånger i veckan och ändå så var jag förstörd idag. Vi gick på museum inne i Amsterdam och det var nog jag, pensionärerna och de gravida som tog oss från soffa till soffa och höll oss om ryggen under hela vistelsen. Min svank uppskattar inte de skor jag har på mig, och då tog jag ändå mina springskor idag. Men dagarna innan i andra skor slet nog för mycket så då fick jag stå mitt kast idag.

Fast ska väl inte klaga för mycket, min plågade min i museet gav mig en stor glass och en vilostund utanför på gräsmattan i solen innan vi gick vidare.

Nu ligger jag i mitt lilla rum och tar igen mig efter att ha lämnat Jonas i Amsterdam där han tog ett tåg till Schiphol och jag åkte till Utrecht och sen IJsselstein. Imorgon börjar min nedräkning till semester. Bara två veckor kvar!

 

2 kommentarer:

Lottas Bak&Form, surdegsbageri sa...

Bra att Jonas kom en helg, ni är väl för ambitiösa med allt ert promenerande men vi gör likadant när vi är ute, för det är ett trevligt sätt att upptäcka omgivningarna på. Framförallt gäller att ha bra skodon! (Vilket jag naturligtvis alltid har, (he, he) förstår inte vad du fått detta med opraktiska skor ifrån för det är inte från mej, (MC-stövlar är väldigt praktiska i sommarvärme.)

Augusta sa...

Helt klart MC stövlar räknas som bekväma... ;)
Ja det var kul att han kom så han får se hur jag har det och förstår vad jag menar när jag pratar om de olika städerna.