tisdag 9 juli 2013

Kort

 

Tittar igenom mina bilder från lördagens Amsterdam besök. Sommaren kom verkligen den här helgen så jag och min kollega som jag åkte in med gick mest runt och tog kort och bara tittade på staden.

En, vad jag tyckte, väldigt underhållande händelse var att mitt i Amsterdam, när jag precis vant mig av att folk frågar, blir jag tillfrågad av en man om han får ta kort på mig. Har sett honom gå bakom oss ett tag på gatan vi gick på och när jag vänder mig om står han rakt bakom mig med mobilkameran i högsta hugg och undrar samtidigt som han tar ett kort om han får. Nej tack säger jag, då säger han att "Det är ingen fara! Jag är inte här ifrån, jag är från Indien!".

Om han bara visste att jag redan finns på massa kort i Indien. När han kommer hem och ska visa upp hur folk i Europa ser ut så kommer hans vänner bara säga "Hon? Nä henne har vi sett förr, kom med nått nytt!".

Tycker lite synd om honom nu, det kunde ju inte han veta. Får hoppas han tog kort på lite fler människor så han inte blir utskrattad där hemma.

 

7 kommentarer:

Emelie sa...

Haha, du går verkligen hem bland indier!

Elin sa...

Hahaha de älskar dig!

Augusta sa...

Ja, förstår inte varför. I Indien var jag ju den enda blonda men i Amsterdam fanns det ju hur många som helst!

Augusta sa...

mmm, skönt att veta att man har en stark fanbase :P

Elin sa...

Om du vill bli stjärna så får du nog försöka slå i Indien!

Anonym sa...

hoho, vad roligt! du slipper allt inte undan! / dea :)

Augusta sa...

Hej! nä det verkar inte bättre. ;) Skönt att veta att man fortfarande har utseendet kvar som de verkar gilla :P