onsdag 13 mars 2013

Dagen



Denna grupp kor mötte jag på den vältrafikerade gatan Bannerghatta Road. Stod lugnt och åt sopor medan bilar tutade och väjde undan. Åkte det förbi en kärra med något särskilt gott på så följde de efter en bit. Inget konstigt med det. Folk tittade mer på mig som tog kort på korna än på just flocken kor mitt i stan.


Anledningen till kvällens promenad var att jag behövde köpa badkläder. För som jag misstänkte så är inte bikini helt ok att ha på sig. I alla fall inte inne på ett nöjesfält inne i stan. Indier badar visst i hela klädedräkter. Byxor och klänning. Fick tipset att ta shorts och t-shirt, typ trekvarts träningsbyxa. Hade ingen bra t-shirt som inte skulle göra mig till en deltagare i en miss wet t-shirt contest så ut på shoppingtur igen!

Hittade på herravdelningen denna tröja som fick bli den utvalda. Testade så klart när jag kom hem tillsammans med träningsbyxorna hur rörligheten var i utstyrseln. Den får 4 spexiga tummar av 5. Jag kommer kunna hoppa, simma och spexa helt utan förhinder men känns ju inte helt hänga vid poolen optimal.



1 kommentar:

Lottas Bak&Form, surdegsbageri sa...

Ha, ha vad kul! Passar ju utmärkt - fast på badet i Vänersborg hade de nog tyckt du var lite väl påklädd. Det finns nog kvinnor där du är som badar med hela sarin. Vilka fräcka poser du får till, kul o se om du gör dessa på nöjesfältet med...
Korna är väl fina! Trevligt med lite lantliv inne i staden, undra vad skulle vi tycka om det strosade älgar inne på avenyn.