söndag 15 september 2013

Helgen

Helgen har varit super! Åkte ju i torsdags så känns nästan som en långhelg. Tog ett plan vid fyra tiden så åkte vid lunch in till Schiphol. För att inte känna mig för lat så hade jag skrivit ut ett par rapporter som jag underhöll mig med medan jag väntade. Helt ok tillfälligarbetsplats med wifi, bra kaffe och massa fika!

Några timmar senare var jag hemma i Göteborg och kunde pussa på Jonas. Äta stor middag och glass i soffan.

Fredagen så jobbade jag, kul att träffa kollegorna i Göteborg. Det är ju där jag ska jobba sen när traineetjänsten är över. Så är alltid trevligt att komma tillbaka så jag har koll på lite av vad som händer och känner sig som en del av gruppen igen.

Det var otroligt fint väder på fredagen så jag gick lite tidigare från jobbet för att kolla runt på stan en stund. Blir så inspirerad till att shoppa när jag är i Sverige. Tycker folk klär sig så mycket bättre i Göteborg (och säkert andra delar men jag är mest i Gbg). Hittade såklart alldeles för mycket grejer jag ville ha så köpte ingenting. Gick inte att bestämma sig och så har jag redan spenderat alldeles för mycket pengar med allt resande hela tiden. Får ta rejäl shopping när jag flyttat hem så har jag inte problemet med att behöva frakta det över halva Europa också.

Mötte sen upp Jonas på stan för en fika och så promenerade vi hem och köpte grejer till middag på vägen.

På lördagen hängde vi mest runt under dagen. Skönt att bara vara. På kvällen svidade jag om för förlovningsmiddag och körde ut till Orust. På vägen plockades nästan hela "tjejgänget" upp och sen hade vi kräftskiva till långt in på natten.

Så söndagen blev en slö dag, men vi tog oss upp i rimlig tid och åkte ner på stan för att äta frukost. Gick i lite affärer för att sedan ta oss hem så jag kunde packa ihop allt och åka ut till Landvetter.

Fyra veckor som jag var borta denna gången var typ "lagom" länge. Lång tid att vara borta från Jonas men hanterbart. Även om man känner att man vant sig på helt annat sätt att bo själv nu och mest ha kontakt per telefonen. Men lite konstig är det när känslan är "ja men då är det inte långt kvar tills vi ses nästa gång som är om två veckor". Är ju bra att man blivit lite mer självständig och mindre känslig men ska bli väldigt trevligt när "ses snart" inte betyder två veckor utan mer 8-9 timmar.

Nu är det två månader kvar av tiden i Nederländerna. Får se till att utnyttja dem till max för gillar verkligen landet och skulle vilja se mer av det. Kommer vara en hel del att göra på jobbet också så kommer nog gå fortare än jag tror det här.

 

Inga kommentarer: