tisdag 10 september 2013

Kaffe och regn

Nu har hösten kommit till Nederländerna och IJsselstein. Legat och lyssnat på hur det små smattrat mot fönstrerna under morgonen. Igår hade jag tur och kunde cykla till jobbet i strålande solsken medan  när jag kommit fram började ösregna. På vägen hem var det inte lika bra. Men då fick jag anledning att använda min gröna regnkappa iallafall. Hem från gymmet blev det denna stiliga kombination av kortbyxor, läderboots, svettigt ansikte och regnkappa.

Annars har jag kommit på att vi har en kaffemaskin. Har sett den innan men inte riktigt fattat eller brytt mig om hur den fungerar. Men fick själva kaffe "inlägget" av en här som var klar med sitt internship och hade massa kvar så tänkte att då måste jag prova. En riktig kopp kaffe hade smakat gott nu när jag bara druckit jobbets automatkaffe ett bra tag. Dock hade den som använde maskinen sist, och om jag räknar tillbaka till när det kan ha varit så är det nog två månader sen, inte gjort rent efter sig... Utan när jag öppnade upp låg det en helt grön påse där, mys! Så började med att köra igenom maskinen ett par gånger utan något kaffe i tills den såg helt ren ut.
Sen var det bara att köra igång och få min kopp kaffe. Enda problemet var ju att det var lite sent på kvällen och jag fick värsta koffein kicken av det som uppenbarligen var rätt mycket starkare än vad jag blivit van vid. Så somnade inte för ens klockan två den natten... Lösningen på morgonen blev en kopp till.
Men jag somnade gott igår kväll så blev ju bra.
Nu upp för frukost och kolla in vädret så får vi se om det blir cykeln till jobbet eller om jag ska fega ur och ta spårvagnen!

Inga kommentarer: