torsdag 28 november 2013

Skift

Jag är HELT slut! Jobbat på skiftet i fabriken sen i måndags. Upp klockan kvart över fyra och sen vagn till gamlestan för att jobba 5:30 till 14:00. Har inga jätteproblem med att komma upp förutom att jag för en kvart hatar livet innerligt. Är ju ändå rätt så van, det är vad jag gjort alla fem somrar under min Chalmers tid. Men det är lika förbenat jobbigt varje gång. Sen att det verkar som om det hittills har varit en extra hård vecka och jag stått upp från när jag vaknar vid fyra till klockan nio. Så har ont i min rygg och slocknar vid klockan halv nio på kvällarna. Men nu är det bara imorgon kvar och sen väntar istället eftermiddags- och nattpass fram till jul.

Det är dock kul att se att jag fortfarande ser helt formlös ut i arbetskläder. Den mörkblå färgen går även dåligt med mitt färglösa hår och färglösa hy, trodde att åldern ändå skulle få en att se mindre borttappad ut i arbetskläder. Kan vara att just mina är helt nya och oanvända så de liksom skriker oerfaren om mig. Får jobba lite på att se ut som att jag jobbar så att säga. Med mindre styvhet i kläderna av ett par tvättar ska jag nog se bättre ut. Men jag får bära kniv, har lärt mig att banda och märka pallar och kan glida omkring i en truck så tror det kommer bli riktigt bra.
Ser ändå rätt pigg ut för att detta skulle vara 4:30 på morgonen. Blev liksom så förvånad själv när jag såg mig i spegeln så var tvungen att ta ett kort. Blev igår helt trött på min lugg också och kom på att det kunde vara för att den växt sig ner i mina ögon. Så klippte helt sonika av en del och det blev ju helt ok. Jag har så många talanger! Kan klippa hår, köra truck och baka. Känns gött att veta att det inte är helt kört om ingenjörskarriären skiter sig!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Nattpass sen alltså. Shit vad jobbigt...

Jag klipper också luggen själv, sem ett par dagar senare så upptäcker jag hur sned den är så då klipper jag i ordning det och sen helt plötsligt är luggen jättekort...

Emelie sa...

Snyggt!!