torsdag 21 november 2013

Vardag

Nu har det typ gått tillbaka till som vanligt. Jag och Jonas sitter i varsin del av soffan med varsin iPad och läser. Så nä, vi har inte skaffat konstiga vanor vi inte känner igen varandra på, vi är för tråkiga för det. Disken växer i köket och det är allmänt göttigt. Jag försöker hålla mig från att gå julbananas och smälla upp allt nu direkt. Det blev ett paket pepparkakor och glögg i söndags men annars har jag hållt mig.

Eller nja, nu ljuger jag. Kom igår hem med julklappspapper, hjärtkonfetti, limstift, "presentadresslapp" och glittriga kuvert. Kan ha börjat tänka på att slå in julklappar och pynta... Jonas skrattade något åt mig då jag förtjust visade upp de glittriga guldkuverten. Pysselsugen!

Japp, julklappspappret är ju faktiskt inte helt juligt. Men de liksom talade till mig där det stod. Ger ju mig ett utmärkt tillfälle att deklarerad att det är vi som ger de GRÄSLIGA klapparna iår!

 

1 kommentar:

Lottas Bak&Form, surdegsbageri sa...

Gräsligt fint papper till julklappar... och så fin vinjettteckning det blev. Så roligt att du tecknar! Det var allt från lilla mamma.