måndag 27 januari 2014

Årssammanfattningen del 2

Vi fortsätter årssammanfattningen från mitten av februari och ankomsten till Bangalore, Indien.


Efter en rätt tuff resa och ankomst började jag titta mig omkring och tog ett par kort från hotellets takterass. Försökte sjunka in i tanken att jag skulle bo där ett tag och att jag inte bara var där på besök.


Blev varse om att jag såg annorlunda ut än majoriteten och fick vänja mig vid att det stirrades efter mig som om jag var värsta kändisen. Åt en massa vegetarisk stark mat och blev beroende av de där små söta, i båda bemärkelserna, bananerna.


Det fanns inget lösgodis så jag utforskade alla andra söta alternativ, hör ett par snyggt förpackade dadlar. Det mesta produkter i mataffären skyltade om hur mycket smartare barn blev av att äta just detta. Vitamin berikade ägg för bättre hjärna är ett annat exempel... Åkte på en första utflykt med en fransk kollega och hennes familj till en park.


Naqeeb kom äntligen till Bangalore och vi spenderade helgerna med att utforska staden och hann med en hel del shopping. På jobbet var det mycket sociala aktiviteter som till exempel den 8 mars, internationella kvinnodagen, då vi kvinnor tävlade i matlagning. Ni vet sånt som vi kvinnor är bäst på. Männen åt och bedömde allt efteråt....

Jag hade en spännande upplevelse hos en frisör och fick lite skvaller om staden och frisörens liv. På helgerna gick vi på lite finare resturanger och åt västerländsk mat, även en del indiskt fick vi i oss.


Reste runt en del. Här till Mysore och några veckor senare till Kerela. Gôr coolt att titta och rida på elefanterna. Coola resor överlag.

4 kommentarer:

Emelie sa...

Sjukt spännande år du haft! :) Kram

Anonym sa...

Alltså fattar du hur coolt det är?! Du har bott i Indien!

Anonym sa...

Hur häftig resa som helst. Trots att allt inte kan varit lätt så summa av det hela bara sååå häftigt!! / Kram eva w

Augusta sa...

Känns nästan overkligt när jag tittar igenom bilderna. Sjukt spännande år! :)