onsdag 18 september 2013

Brrr


Hej onsdag! 
Nu börjar det bli riktigt kallt och grått här i Nederländerna. Får ta på mig flera lager när jag cyklar till jobbet på morgonen och drar mig lite längre för att solen ska orka komma upp så jag inte behöver cykla i mörker. Men snart hjälper nog inte ens den extra halvtimman jag väntar så har köpt ett par till små lampor till cykeln. 

Har blivit riktigt inspirerad av allt cyklande här så har starka funderingar på att skaffa cykel i Göteborg också. Fast en med växlar då. Här där det är platt funkar det bra utan men ska man upp för backarna i Göteborg behöver jag nog lite hjälp.

Med några lager kläder och sen en regnjacka utanpå, man vet aldrig när ösregnet slår till, så blir det ju rätt varmt och svettigt på vägen till jobbet. Så får ta och byta om när jag kommer fram för att någon ska vilja umgås med mig. Hört att finns duschar i huset, något jag nog får ta och kolla in tror jag om jag ska fortsätta att envisas med att hänga på alla äldre damer på cykel. Det är inte för ens jag är genomsvett jag brukar upptäcka att de har el-cyklar…

3 kommentarer:

Anonym sa...

Duktig du är!! Och snygg skjorta! :D kram Emma

Augusta sa...

Tackar! Är väl inte så mycket till val egentligen. hade blivit så dyrt att åka vagn och buss varje dag. Finns inga månadskort så skulle bli. A 4 euro per dag.
Men så gött att cykla ändå. Lite frisk luft så vaknar man till ordentligt!

Anonym sa...

Kanske skaffa en elcykel :P