lördag 28 september 2013

Fredag

Fredagsstämningen var på topp! En stor presentation var klar på torsdagen så efter ett sista möte för veckan på fredag förmiddag slappnade jag av. Och vad gör man det bäst om inte ensam med en mobilkamera på toan i den mest avlägsna delen av huset?! (Det var där mötesrummet var, har liksom möte med mitt team i Göteborg så sitter själv i ett stort rum framför en skärm och är med per video. Så var typ nästan helt säker på att jag var typ exakt helt ensam i den delen av huset, typ, kanske. Ingen kom på mig iallafall)

Så vid fem bar det av till gymmet för en timmes svettning och några fler egobilder.

 

Och efter sista bilden ramlade jag bokstavligt talat ut ur omklädningsrummet. Dags att sluta ta egobilder alltså och ta cykeln mot affären. Hade bestämt att kvällen skulle tillägnas provsmakandet av några nederländska kakor. Så köpte de jag sett lite överallt och blivit nyfiken på.

Stroopwafel! Tunna våfflor med sirap emellan. De var så goda så blev ingen bild på dem (Denna är "källa: internet"). I affären har jag även sett dessa:

Marsipan potatis! Jag tyckte det var kul. Varför potatis liksom? Fast finns ju ingen som är enklare att göra. Rulla bollar och pudra på kakao. Det var gott, något för sött och jag påmindes ännu en gång att det är mandelmassa som jag gillar mest. Men de är Riktigt fötjusta i potatis här va? pommes till allt och så potatisformat godis...

Så mitt provsmaknings omdöme är att Stroopwafel får fem tummar upp av fem möjliga! Potatisarna får 2,5. Stroopwafel står de även och tillverkar på marknaderna de har lite överallt en gång i veckan. Måste vara ännu godare när de är nygjorda. Får ta och testa det... Samt gå till gymmet igen tror jag med tanke på hur mycket socker jag fick i mig igår.

 

2 kommentarer:

Anonym sa...

Snygg tjej och söta kakor - vinnande kombo!! Ha en härlig helg <3 Kram Emma

Anonym sa...

Stroopwaffels är bäst!

Vet du attdu ska lägga din stroopwaffel på te/kaffekoppen och låta den ligga där ett tag för då smältersirapen lite och det blir asgott!