torsdag 3 oktober 2013

Update

Hej!
Idag kommer Jonas och vänner hit för en helg i Amsterdam så jag har ledigt imorgon. Vilket har lett till en hel del extra jobb denna veckan då jag kommit fram till att jag bara har 16 arbetsdagar kvar att bli klar med allt! Men i helgen tog jag det lugnt. Eller nja, gjorde massa saker men lite mer avslappnande grejer. Tog en tur in till Utrecht och spenderade stora delar av min lön på shopping. 

Spårvagn in till Utrecht. Var något sorts problem på vägen in så fick efter hälften byta till buss som tog dubbelt så lång tid men då fick jag se lite mer av utkanterna av staden. Sammanfattningsvis så gillar de kanaler och radhus. 

Inne i staden hade nog resten av befolkningen också kommit fram till att de ville shoppa så jag var inte direkt ensam. 

Började med lunch. Här är de så förtjusta i pommes att jag till och med fick det i mitt pitabröd. Den mättade bra kan jag säga så var sedan väl förberedd att trängas i affärerna. 


Så jag fick hittat en hel del bra grejer. Skor, skärp, byxor och ett par toppar. Nöjd! 


Tog en paus på mitt favorit ställe inne i Utrecht, Yoghurt Barn! Lite frusen yoghurt med kanelsocker, mango och pumpafrön tillsammans med en kaffe satt inte fel. 


Sen hem till Ijsselstein där kvällen fortsatte med en utgång med de nya traineerna som kom för ett tag sen. Nu är vi lite fler som bor i Ijsselstein så blir lite roligare på helgerna. Samt så har en av dem flyttat in i vårt lilla radhus så vi får se över våra badrumstider och bli lite mer disciplinerade i köket för att det inte ska se ut som ett bombnedslag när alla vill laga mat samtidigt. 

2 kommentarer:

Emelie sa...

Så härligt det ser ut! Jag är lite (läs väldigt) ledsen att jag inte kunde åka med i helgen. Ha det grymt och fika lite åt mig också :D

Lottas Bak&Form, surdegsbageri sa...

Verkar blivit en bra shopping och jag skulle gärna gått på yoghurtstället en gång till, det var verkligen ett toppenställe. Kul att ni har blivit fler i erat "kolletivhus", då är det väl fler som använder kaffemaskinen med skulle jag tänka. Inga fler gröna-kaffefilter.