måndag 21 oktober 2013

Söndag söndag söndag


Tog det lite lugnare på frukostbuffen på söndagsmorgon. Dag två så vet man ju vad man ska sikta in sig på, vad som är bäst. Det blev yoghurt och kvarg med frukt. Samt massa frön och müsli. Små pannkakor, ägg, juice och kaffe. Hela kostcirkeln. Ja, det kanske smög ner en liten macka med chokladkräm på men det finns det inga kort på och därmed står ni helt bevislösa! Sen tog vi vårt pick och pack och åkte till mitt lilla radhus i Ijsselstein.
Gick sen in till byn för att få vissa upp detta mysiga lilla område.
Två stora kyrkor och två gator där allt man kan behöva finns samlat. Fast nu var det ju söndag så allt var stängt och igenbommat. Typiskt dåligt om man vill sälja saker tycker jag då det är söndagar man har tid att gå runt och kolla på. Men ett cafe var öppet så där satte vi oss och drack mynta te igen.
Gav kameran till Viktoria för att ta kort på mig och Shqipe. Sen tänkte jag att jag kan ju hålla lite snyggt i tet på kortet.
Det var supervarmt. Så där som kokat vatten kan vara. Lite chockad blev jag ändå som synes.
Och det var ju inte kul.
Men man kan ju inte vara sur länge i sånt här sällskap. Glad igen!
Betalade och promenerade hemåt.
Fin fin höstdag.
Och så vagnen in till Utrecht för att vinka av dem på tåget till Schiphol.
Bra sällskap, bra helg!

2 kommentarer:

Lottas Bak&Form, surdegsbageri sa...

Vilken rolig helg ni fick, med chokladpålägg och allt. Ser så mysigt ut på de ställen ni fikar på, det sista inte minst. Kul att tjejerna hälsade på!

Augusta sa...

Ja, super kul!Lyckades hitta bra ställen också och hotellfrukost buffe kan ju inte bli fel. :)