måndag 18 november 2013

Allmänt babbel

Det har ju inte blivit någon träning alls för mig i stort sett de senaste tre veckorna. Först var jag förkyld och sen blev det fullt upp med jobbet, trainee utbildningarna, flytt och nytt jobb igen.

Men idag tog jag tag i det. Ut och spring-gå runt Majorna och sen ett pass med mina älskade kettlebells. Blir nog mer rutin på det hela nästa vecka då jag börjar jobba på ett och samma ställe för ett längre tag.

Denna veckan ska jag lära mig köra truck så jag kan vara till någon nytta när jag ska jobba i fabriken. Var ute i Mölnlycke idag och lärde mig massa truck-teori. Avslutade med att gå igenom hävstångsformeln, så vi vet hur mycket vi får lasta vår truck med utan att välta. Kände mig lite som om jag var tillbaka i gymnasiet. Räkna lite "lätt" mekanik och sen sluta klockan halv fyra. Gött

Jag njöt av Göteborg och gick genom duggregn till espresso house och tog en fika och läste lite bok. Sett att både Espresso house och Condecco har ploppat upp lite överallt nu. Kul att det går bra för dem. Gillar deras inredning och utbud, båda är riktigt mysiga och så vet man vad man får. (Jag är ju en trygghets- och rutin-knarkare av rang!) Samtidigt lite synd att cafe utbudet inte blir mer varierat men då är det ju bara att gå till ett annat av alla de caféer vi har i Göteborg.

Jahapp, men sjukt gött med svenska fik! En rejäl kaffe och så ser man bakverken vid disken samt betalar där. Inga mer pinsamma situationer där jag tror jag betalat fast jag inte har...

 

3 kommentarer:

Paulo Gonçalves sa...

Nice Blog!

Paulo Gonçalves
http://viajaredescobrir.blogspot.com

Anonym sa...

Inte betalat? Har du berättat detta förut?!

Augusta sa...

Trodden jag gjort det... I nl så beställde man och betalade när man var klar. Lyckades någon gång att gå och bli stoppad för jag trodde jag redan betalat. Hände inte så ofta men var pinsamt när det hände.