onsdag 13 november 2013

Ny i Göteborg?

Hej hej hej!

Vet ju inte riktigt vad jag ska skriva om nu när jag flyttat tillbaka. Se om livet fortsätter vara spännande. Men har några bilder kvar från Amsterdam jag vill visa och orera lite om livet i Nederländerna har jag inte gjort än. Har kommit fram till att jag gillar detta med att skriva, samt greja med bilder.

Så kommer fortsätta ett tag till tror jag.

Livet hemma började bra, på måndag flyttade jag in för ett litet tag på kontoret i Göteborg. Ska sitta där i en vecka tills min fabriksrotation börjar och jag jobbar skift fram till jul. På vägen hem stannade jag till inne i stan i jakt på ny fuktkräm och torrschampo, ja alltså ett alibi till att få gå runt och se om det fanns annat intressant i affärerna. Och det fanns det, men jag hade inte tid att prova för jag visste vad som väntade hemma.

En stor bukett blommor från Jonas föräldrar! De stod prydligt framför dörren när jag kom hem, jag undrar dock hur budpersonen kom ini trapphuset...

Tisdag fortsatte på bra, jag är i stort sett lycklig bara över av att åka spårvagn och titta på Göteborg fastän det är regnrusk, men att få prata svenska och träffa vänner gör ju allt ännu bättre. Så på kvällen mötte jag upp Björn för ett par stora köttbullar med lingon, pressgurka, brunsås och potatismos på puben Notting Hill i Andra Lång området. Tyckte det var en himla massa folk när vi kom dit och förstod vid sju tiden varför, de hade quiz. Ingen av oss var särskilt sugen samt så var en av reglerna att man måste stänga av sin mobil under hela kvällen. När jag precis fått tillgång till internet utan att behöva använda wifi?! Över min döda kropp! gormade jag och sprang ut. Var ju bara för Björn att följa efter. Typ, kanske. Skulle ju kanske kunna ha hänt om vi till maten hade hällt i oss en flaska vin och shottat en tre fyra tequilas men nu hade vi bara tagit en öl var så var väl mer så att vi smög ut ur lokalen. Vi togsikte på Bishops Arms på Järntorget och fortsatte kvällen där utan allmänbildande frågor och påtvingad-internet-frånvaro.

Idag var inte sämre den, efter jobbet mötte jag upp två andra kalas pinglor jag inte träffat på ett tag och tog en afternoon tea bricka på Cafe Brogyllen. Småkakor, scones och snittar. Hela näringscirkeln!

Två timmar snack och sen en liten runda på stan (Ahh Sverige!Vi kan detta med öppettider. Nederländerna, gör om gör rätt!) så måste jag blivit helt utmattad för sen satte jag mig på nian hemåt och lyckades totalmissa min hållplats och åkte ända till Chapmanstorg innan jag kom på var jag var. Kan jag skylla på att jag för tillfället är ny i stan? Kanske inte... Hem kom jag iallafall till slut.

 

4 kommentarer:

Anonym sa...

JAAAAA! Kul att du fortsätter!! :)

Anonym sa...

Jag läser gärna vidare om ditt/ert liv i g- borg :) kram eva w

Lottas Bak&Form, surdegsbageri sa...

Härligt! Men fortsätter du såhär får du nog skippa spårvagnen och börja cykla för att få bort hela kostcirkeln igen...(men det ser väldigt frestande ut med fika o öl). Inte så konstigt att missa hållplatser o så, jag kör jämnt fel i stan fast jag är född där.

Kathrine sa...

Mysigt du har det! och välkommen hem! Men att prata svenska är väl inte trevligt? haha jag blandar engelska o svenska hej vilt i affärerna, stackars personal ;)