tisdag 31 december 2013

Bilfärd och promenad

Måndag den 23 satte vi oss i vår lånade bil för att åka ner till Småland. Eftersom denna bil var för ny för att ha kasettbandspelare men för gammal för att kunna koppla in en mobil i så hade vi inget sätt att lyssna på podcasts eller Spotify. (Det sätt vi vet att koppla in mobilen på är med en sån där kasettgrej med sladd) Så för att inte behöva bli helt uttråkade och faktiskt prata med varandra så fick vi med oss "Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann" som ljudbok på cd skiva. Vi blev helt fast, den var/är ju super bra. Nu ska vi bara hitta 10 timmar till att sitta i bilen på...
Kom ner till Ljungby efter lunch och bar in alla våra påsar med paket, träningskläder och elektronik. På kvällen vart det julbord med ena delen av Jonas släkt. Massa revben och sylta, sånt jag inte haft på julbord förr. En liten kultur krock mellan västkusten och inlandet.
Sen gick vi och la oss illa kvickt. Jonas hade sen två dagar börjat hypa sina julklappar till mig. Hur många de var samt att innehållet kanske var en katt! Så var ju till att sova så julafton kom extra fort!
Julaftonsmorgon fann vi oss helt ensamma på morgonen då Eva och Ulf farit in till Ljungby för att träna. Vi ville ju inte vara sämre så vi tog med Crille (hund) på promenad. Nu går det kanske inte helt att jämföra en timma bodypump mot fyrtio minuter promenad men det började regna efter hälften och var svinkallt så borde ge lika många poäng iallafall!
Crille var helnöjd. Sprang på lätta ben genom alla vattenpölarna och gick kors och tvärs så han inte missade kliva i någon. När han väl hoppade över en så blev jag så förvånad så jag själv stövlade rakt i den istället.
Nämnde jag att det regnade småspik och var kallt?
Till frukost och Eva och Ulfs hemkomst blev det ett mini julbord. Crille var dock extra givmild och delade med sig av sin råtta.
Sen väntade packandes av grejer och påklädning av julstassen. Jag invigde julklänningen med att ramla ner för en trappa och skrämma livet ur de andra. De vart lite halt med strumpbyxor och svårt att ta emot sig när man hade en kamera i ena handen och iPad i den andra. Att slänga ifrån sig något av dem kom jag mig inte för och föll därför handlöst på rumpan och ryggen ner för trappan. Därför slapp jag undan resten av packandet och låg istället med ryggen på golvet och fötterna i en fåtölj fram tills vi var klara för avfärd mot Helsingborg och resten av julfirandet.

4 kommentarer:

Lottas Bak&Form, surdegsbageri sa...

Aj, aj, men vad gör man inte för att vara julfin och kunna ta kort och vara uppkopplad. Hoppas du inte slog dej för ordentligt bara. Vilken trevlig hund som delar med sig av sina leksaker.

Anonym sa...

Oj vad du skrämde oss i fallet. Tur det gick så bra med dig kamera o ipad. Kul med olika traditioner men ditt förråd med protein är fyllt :)
Eva

Anonym sa...

Blåmärken på hela ryggen nu...?

Augusta sa...

Elin: Inte så farligt men fick mer ont i ryggen veckan efter.

Eva: Ja, det måste låtit en del för oj vad snabbt alla sprang dit.

Mamma: Verkar ha gått ok, lite ont i ryggen men mindre än jag trodde. mmm, han är för söt.