onsdag 18 december 2013

Kalas!

I lördags tog jag ledigt från mitt nattskift och hade galej! Kom hem vid klockan sex, sov i ca tre timmar innan jag och Jonas åkte ner på stan och inhandlade de sista grejerna. Sen bakade jag från klockan ett till klockan sju när alla gästerna kom. Hade planerat att göra ett dessertbord. Det ni ser här ovan. I små glas var det polkagris"cheesecake", pepparkaksrulltårta med lingongrädde, Roy Fares Dark Intense Cake, hallon och vitchokladcupcakes, kokosbollar och till sist lösgodis. De söta vimplarna hittade jag på lagerhouse. Blev riktigt nöjd, men var lite sockerstinn efter allt bakande (och därmed provsmakande) under dagen att jag inte var super sugen när det var klart.


Blev klar just i tid innan alla kom. Trängde in runt tjugo pers i vår lilla lägenhet och hade dte riktigt trevligt. Jag sprang mest runt då blev inte så många kort tagna men Emelie fick med sig kameran. 

Fick massa fina blommor och presenter.

Inte helt julstämmning ute men inne har vi fått upp lite saker. 

Jonas var inte på att skaffa julgran men jag köpte några grenar som jag hade tänkt dekorera dessertbordet med. Det var bara lite för fullt när jag kom till att lägga ut dem så de fick bli en mini gran stället. Win!

1 kommentar:

Anonym sa...

Shit vilket dessertbod du fick till! Bra jobbat!