söndag 19 januari 2014

Efterlängtat köp

Jag har gått och klämt på en kitchenaid assistent sen jag flyttade hemifrån. Tänkte först att det där, det blir en riktigt bra examenspresent till mig själv! Så då gick de fem år och jag smet förbi NK och deras fantastiska utbud av alla färger varje gång jag var nere på stan. Bara för att liksom titta på den. Från allra början har jag velat ha en grön. Sen har det gått lite fram och tillbaka, den blå är himla snygg, den rosa är kitschig, pasteller är sött och så vidare. Så tog jag min examen från Chalmers och skulle äntligen köpa den, men då fick jag inget jobb, kändes dumt att köpa något dyrt och inte helt nödvändigt när jag inte visste hur länge jag skulle gå utan. Sen fick jag jobb. Ett jobb som gjorde att jag skulle resa bort riktigt länge. Skulle jag då köpa en som skulle stå oanvänd hemma hela året? (Ja jo Jonas hade väl använt en eller två gånger...) Ne, det ville jag inte.

Så då blev det efteråt istället så att det kunde bli en riktigt bra 25 års present till mig själv! Men det var jag lite för seg för att göra där i december med allt annat som var igång då. Av min vänner fick jag presentkort på Bagaren och Kocken så då fick jag en liten skjuts framåt i mitt handlande. Funderade och funderade, även om jag inte hade något att fundera över direkt. Jonas suckade åt mina frågor om vilken färg och om jag verkligen skulle köpa en. Så idag skickade jag ett litet mail till butiken i Göteborg och undrade om de hade den jag ville ha. Fick svar på en minut att det hade de och skulle de lägga undan en? Då blev det ju skarpt läge så att säga. Hoppade upp och ner och sprang två varv runt lägenheten innan Jonas sa till på skarpen att det bara var att lägga undan en och åka dit.

Och det var ju ingen dålig ide.

Välförpackad.

Fin! Köpte ett sånt där paket. Så fick med en extra bunke och blandningsverktyg.

Färgen är äpplegrön och är den jag tänkt på hela tiden. (Har inte brutit armen har bara ett speciell hålla-kitschenaid-grepp)

Gjorde dock en liten planeringsmiss. I ugnen har vi pulledpork som ska stå där i sex timmar... Så hittills har jag bara tittat på den. Men ikväll då, då blir det premiär bak!

 

8 kommentarer:

Anonym sa...

ÄNTLIGEN!

Nu förväntar vi oss att se resultat här ;)

Ps. Den är assnygg, bra val av färg! Ds.

Lottas Bak&Form, surdegsbageri sa...

Bra att din Jonas fick dej att få "tummen ur". Så fin och vilken perfekt färg, kul foton med - de kunde de ha som reklam för Kitchen Aid, då borde få mer rabatt bara för dem. Och vilken bra 25-års present, mycket klokt val tycker jag (som har två hushållsassistenter och några fler jättedegblandare, men de skall diskas och hållas rena..). Ja, nu är det bara att sätta igång och mala, mixa, blanda, dega och fixa, finns visst en pastamaskin som tillbehör, fick du med den?

Augusta sa...

Ne de hade inget sånt paketerbjudande. Utan tog ett med extra bunke och blandare. Pastatillbehöret blir nästa grej.

Augusta sa...

Så nöjd! Fick bakat igår så får lägga upp hur det blev idag :)

Emelie sa...

Tjoho, härligt!! Massa bakning att se fram emot nu då!

Anonym sa...

Å va kul att du nu fått din maskin. Vilken snygg färg bra val :)
// Eva W

Augusta sa...

Japp! Så får se till att ha något att bjuda hem folk för :D

Augusta sa...

Ja, är riktigt nöjd!