onsdag 15 januari 2014

Holmenkollen

Hej igen!

Jag var ju i Oslo fram till på söndagen. När vi vaknade såg det ljust ut på väderfronten så planen att åka upp till Holmenkollen verkställdes omedelbart! Vi glömde till och med att göra kaffe till frukosten, så entusiastiska var vi! Upp, upp, upp och upp åkte vi. Och så låg det då där, det stora hopptornet, och jag tappade lite tron på att vissa människor är riktiga i huvudet. Slänga sig ut för ett stort stup?! Ne, inte för mig men de var fin utsikt. Vi köpte inträde till skidmuseet som låg i foten av tornet och gick snabbt igenom det mot hissen.

 

 

Rätt så fräckt.

Fin fint väder så vi såg ända hem till Elin, och resten av Oslo också.

Det blev lite kallt där uppe så vi åkte ner och värmde oss med att kolla på hur skidor sett ut genom åren, klämde på lusekoftor och blev imponerade av paralympicsdeltagare. Troligtvis så tagna att vi helt missade att de hade ett café och där gick dagens andra kaffetillfälle förbi oss.

Vi körde istället lite sightseeing runt Elins jobb och de nybyggda bostadsområdena i hennes del av stan. Drog vi ut på det lite extra för att lunchen skulle vara klar när vi kom hem igen? Kanske... Men typ klar var den när vi kom innanför dörren så vart ju smidigt!

Vad gjorde vi annars då? Ja jo, typ det vi brukar göra fast brevid varandra i en soffa. Vi läste och kommenterade bloggar, Elin introducerade mig till IPad spelet "Hay day" (man bygger en bondgård) som jag nu är fast i och så fick vi tillslut en kaffe och pepparkaka.

Sen tog jag bussen hem till Göteborg igen.

 

Inga kommentarer: