tisdag 7 januari 2014

Tillbaka i vardagen

Det blev ett glapp i uppdateringarna kan man säga. Var väldigt skönt att bara vara de två veckor jag var ledig. Detta år har ju annars gått i hundratio för det mesta. Kom hem från Nederländerna och han knappt packa upp allt innan jag började med skift och inte direkt kom in i några rutiner. Så denna ledigheten var guld värd.



Nya året firade vi hos oss med ett gäng vänner. Försökte klämma in tre älgstekar, två potatisgratänger och ett par vitlöksbröd i vår stackars förskrämda ugn utan varmluft. Men det gick tillslut, efter att vi monterat ner brandvarnaren och fått ta ett par extra fördrinkar under väntan.


Sen drog Jonas ner till Frankrike för att åka skidor och ska vara där hela veckan. Jag drog istället i helt andra riktningen, ni förstår att helt plötsligt faktiskt ses i två månader kan ju ta på en. Så denna helgen spenderade jag hos Elin och David i Oslo!


Idag var första dagen på "nya" jobbet. Är kvar i fabriken men ska nu jobba dagtid på ett projekt där. Börjar kunna det där med att vara ny på arbetsplatsen kan man säga. Femte nya grejen jag påbörjar sen jag fick mitt jobb i oktober 2012. Riktigt kick-start det här med trainee alltså.
Men nu ser jag fram emot att få in rutiner och ordna upp lite här hemma. Att ha levt lite ur en kappsäck ett tag gör inte ens garderob den mest strukturerade. Kan bli ett par besök på IKEA tror jag. Nu när bror min har dragit ut på långresa så har jag ju bilen helt för mig själv! 

5 kommentarer:

Lottas Bak&Form, surdegsbageri sa...

Känns väl bra att landa lite ordentligt nu, och komma in i vardagen i Göteborg med spårvagnar och regn/rusk. Bra skrivet som alltid, fortsätt såhär för vi här ute vill ju veta vad du gör i fortsättningen med.

Anonym sa...

Kanon kanon kanon! Välkommen tillbaka när du vill (nästa gång du teöttnar på Jonas 😉)

Anonym sa...

Håller absolut med Lotta. Fortsätt att skriva bara såååå roligt att läsa för oss alla en bit bort. Fast vi inte skriver här så läser vi gärna!!!!

Anonym sa...

Glömde skriva under :)
//Eva W

Augusta sa...

Ja, får se vad det blir för sorts inlägg nu när man inte reser så mycket längre. Men kul med pepp!

Japp Elin, kommer upp på retreat några gånger om året ;)