lördag 15 februari 2014

Denna helgen

Igår var ju alla hjärtansdag och vi försökte båda på att överraska den andre med god middag. Eftersom jag kom hem först passade jag på att lägga ett andra lager färg på väggen vi spacklade och sen satte jag igång med att förbereda lammfärsburgare. Efter en stund kommer Jonas intjoande genom dörren med ett stort leende och massa mat han med.

Och detta såg ju super gott ut så jag packar in mitt burgarförberedande i kylen i väntan på mellomiddag imorgon och sätter igång med risotto och lax istället.

Eller jag och jag... Jonas lagar mat och jag tar ett par bilder på vårt stökiga men färdigmålade vardagsrum.

Vitt och fint och inte en spackelfläck syns till.

Sen äter vi massa god mat tävlar i På Spåret (en annan briljerade på första resan och modefrågorna! Fortfarande sur över den jäkla turbin ledtråden på en av resorna dock...).

Idag ska vi bygga möbler, först ska det bara ses på lite OS och kollas bakgrundsinformation om alla deltagare. Sen, då, då ska vi bygga massor!

 

4 kommentarer:

Anonym sa...

Ser fram mot resultatet.... spännande :)
// Eva & Ulf

Unknown sa...

Jag håller med föregående!

Emelie sa...

Oh ska bli spännande att se när det blir klart!

Lottas Bak&Form, surdegsbageri sa...

Resultatet i OS är jag inte ett dugg intresserad av, däremot hur soffan kommer att se ut. Fint målat, har faktiskt redan glömt hur väggarna såg ut innan. Och goood mat, lax är alltid gott!