onsdag 12 februari 2014

Interior decorating happening as we speak!

Nu är det på gång ska ni veta! I helgen slog vi slag i saken och var på Mio och köpte soffa och soffbord, som dock inte kommer levereras för ens om åtta veckor, och på Ikea och köpte tvmöbel och skrivbord. Igår levererades Ikea grejerna utanför dörren och vi ställde upp dem i vardagsrummet och fyllde det så att det helt täckte signalen till boxen och vi kunde för resten av kvällen enbart titta på kanal sex. Och det orkar man ju inte en längre stund så gick faktiskt och la oss i tid för en gångs skull! Fail men win så att säga.

Idag röjde Jonas ut våra gamla möbler och jag kom lägligt nog lite senare och tog istället tag i spacklandet. Bra arbetsfördelning! (Jag hjälpte till att bära ner en hylla)

Så nu ser det rätt stort men tomt ut här hemma.

 

Det blir en del paket och då fick vi ändå inte med oss allt för det fanns inte på lagret. Så blir en tur till i helgen troligtvis för att få lucköppnarna och ett par luckor till.

Jonas är iväg för att se på fotboll så jag sitter och tittar på spacklet som torkar jag. Kul!

Ne, drog undan paketen och kan nu titta på vad jag vill, hej Sveriges Mästerkock!

 

1 kommentar:

Anonym sa...

Kul!!! Sp det blev den från mio, bra val!

Har ni tänkt måla över det spacklade? Tapeteswra? Dölja bakom tavlor och hyllor?