måndag 10 februari 2014

Sammanfattning del fem

Mer sammanfattning, midsommar har varit och jag är tillbaka i Nederländerna. Det är juni

Jag köpte en cykel för att kunna ta mig till och från jobbet smidigt. Det var på vägen hem från det en fredag som jag stannade till inne i IJsselstein där de alltid hade en stor marknad just på fredagar ute på gatan. Kunde inte låta bli att köpa ett stort fång rosor och lite mer otippat ett par nya springskor.

I Utrecht har de ett Ikea så dit åkte jag för att köpa lite extra grejer till köket samt få mitt lilla rum lite mer hemtrevligt. Äntligen en fullängdsspegel! Arbetade på på jobbet, här i labbet där jag får lära lite olika mikroskop.

Tog ledigt en fredag för att Jonas kom på besök! Vi gjorde Utrecht och åt oss igenom alla mattyper, här den fantastiska frusna youghurten.

Sommaren var helt underbar, jag började och avslutade dagarna med långa promenader runt den lilla byn med bara korna som sällskap.

Kom bra in i gänget på jobbet, bjöds på brownie av "chefen" där. Bara det att hen bor i Amsterdam så skämten var vad ni kan tänka er. Reste runt en del med min kollega och några som gjorde internship över sommaren. Till Groningen, Texel och Haag. Drack öl och hade det gött.

1 kommentar:

Lottas Bak&Form, surdegsbageri sa...

En bra sammanfattning tycker jag, cykel, blommor, skor, brownie (vad det nu innebar...) öl och inte minst kor! Vilket år Augusta, svårslaget!