tisdag 13 augusti 2013

Havet

Älskar havet, kommer ju från en ö (en stor en men ändå), så på semestern har både östkust och västkust besökts. Kanske inte bara för att se på havet men det blev en del kort på havet och mindre på all mat och människor som också besöktes. 


Fin fint hade vi det hos Jonas familj i Småland och Blekinge. Med båtresa och båthund. 

    

Sen ut till Öa för att hänga med min familj. Båtresa med moster och min bror (vågade mig inte på att försöka få Chewbacca att bli en båtkatt) samt bad! Vågade till och med mig på att hoppa från de höjder man slängde sig ut från som liten. Var lika högt och läskigt nu som då, vet inte om det är bra eller dåligt. 

Vackert som tusan är det iallafall, havet alltså, inte mitt hoppande.

5 kommentarer:

Elin sa...

Näst sista bilden är riktigt snygg!

Lottas Bak&Form, surdegsbageri sa...

Håller med föregående, och snygga bilder allihop förståss. Skall kanske skaffa Chewbacca en liten flytväst, Crille är söt i sin, (men det hade blivit mycket klösmärken om man skulle försöka få katten i båten).
Så som du och Frej ligger i havet på västkusten går väl inte att göra på östkusten, iskallt i vattnet där ju!

Augusta sa...

Tack tack!

Augusta sa...

Tror att i slutänden hade vi varit mer skadade och skakade än Chewbacca ja. :P Mmm, det var riktigt gött i vattnet när man väl kom i.

Unknown sa...

Härliga bilder, havet är härligt oavsett kust. Helt riktigt att det är lite kallare på öst men de hade legat lika i vattnet eftersom de har frusit fast ;)