söndag 1 december 2013

En lördag i Amsterdam.

Så här när det blivit december och mörkt ute kan man tänka tillbaka till hur gött man hade det en kväll i Amsterdam med goda vänner.


Under dagen hade killarna gått förbi denna restaurang och då tänkt lite före så de gick in och bokade bord för kvällen. Smart!


Vi var som vanligt mycket pepp och coola.


Inne var det färgglatt och mysigt. Spansk tapas skulle intas!


Och vin! Vi får inte glömma vinet! Vi skulle inta spansk tapas och vin. Antar här att vinet troligtvis var spansk också.


Vi beställde i stort sett en eller två av varje rätt. Så småningom började det trilla in den ena lilla tallriken efter den andra.


Det hade vi inga problem med.


Coolheten nådde nya nivåer.


Efterrätt beställdes separat. Ostbrickor, chokladkaka och glass.


Jag tog en crème brulé, fast på spanska så det tog mig ett tag och en fråga till värdinnan innan jag kom på vad det var. Alltså när det stod i menyn då, när den kom ut på bordet såg jag vad det var.

Under kvällen tappade jag bort mitt linsskydd till kameran, eller ja det upptäckte jag inte för ens dagen efter. Det roliga är att när vi på söndagen går runt i Amsterdam så går vi förbi restaurangen. Då ser värdinnan några av oss och kommer ihåg dem. Så springer ut på gatan och vinkar in dem och jag får tillbaka mitt linsskydd!Trevligt värre!

Inga kommentarer: