söndag 16 mars 2014

Middagar

Det har varit en väldigt bra helg och nu sitter vi i soffan och jäser efter var sin Pad Thai från Thaien nere på hörnet. Blir således ingen matlåda imorgon men det var det värt. Eftersom detta verkar mer och mer utvecklas till en mat och bakblogg så kan jag ju berätta att vi tog helgen bakvänt och åt lövbiff med egengjorda, och helt perfekta, pommes frites (koka potatisen med ättika innan ugnen! Tips tips!). Och igår på en lördagskväll åt vi tacos! Japp ombyte förnöjer.

Och här kan jag passa på och återkoppla till mitt inlägg innan jul där jag säger att om jag hade en mortel så ser jag mig blanda massa röror och rubs med den. I julklapp fick jag en mortel så tänkte ju att det kan ju passa att säga att jag hade rätt. Den har använts flitigt till att mortla kardemumma och andra kryddor samt min favorit; mosa avokado till guacamole.

Den blir len och fin men ändå lite grovmalen. Ja som en vanlig guacamole alltså...

 

3 kommentarer:

Anonym sa...

Aaah smart! En kan ju mosa avokadon i en mortel! Hur kan jag inte ha kommit på det förut?! (Obs ej ironi, är ju asbra tips!)

Annars så tycker jag gott du kan ha det som en matblogg! Askul att se ju :)

Lottas Bak&Form, surdegsbageri sa...

Håller med föregående, matblogg och lite vardagstanka räcker jättebra! Intressant och kul.

Anonym sa...

Super bra med mat o bak o livstankar. :) //Eva W