torsdag 13 mars 2014

Sen sist

Hej! Det blir bara längre och längre mellan inläggen men har ingen inspiration längre. Så kommer mer vara så att det blir lite sporadiskt då och då. Har ju inte längre ett lika självklart tema som under förra året då jag upptäckte världen och ville visa vad jag gjorde för nära och kära. Älskar att fixa med bilder och har upptäckt att skriva är rätt kul ändå så det är ju ett medium som passar mig. Men men, kommer gå i perioder.

Denna veckan har det inte hänt så mycket, börjar komma in på "nya" jobbet. Har nu flyttat in för gott på vanliga kontoret så känns skönt att vara på plats. I helgen så var vi dock hos mormor för att fira min bror som fyllde 19.

Av mormor fick Frej en superfin hatt. Det gav ju ypperliga möjligheter till korttagning som fint demonstreras här ovan.

Han fick även en peruk så då kunde ju jag smidigt ta och låna hatten.

Sen bakade vi pizza. Faktiskt inte på mitt förslag denna gång, så ni inte tror att det är det enda jag äter, utan det var mormor som ville ha det.

Inte bra med många kockar har jag hört men det blev var ju bara roligt med allihop i köket.

Och det blev pizza av det.

Och sen som sig bör tårta. Mammas specialare; semmletårta!

Supermumsigt med en bit i en skål med varm mjölk. Sen rullade jag och Jonas hem och kom fram till att det kan ha blivit lite för mycket socker denna helgen. (Såg på mellofinalen dagen innan med, som sig bör, ett stort godis och kak-utbud) Bestämde oss för att äta kålsallad resten av veckan men det glömde vi lägligt nog bort till på måndagen.

 

Inga kommentarer: