söndag 18 maj 2014

Less might be more, bur more is Augusta!

Sitter och tittar på Australiens junior master chef och de ska dekorera en fyra lager hög chokladtårta. Super matstylisten ger dem tipset, eller kanske det mer är en förmaning, att "less is always more!" (tänk er detta med en tjock australisk dialekt sagt till barn). En av deltagarna, Jack, i sin egna lilla intervju som de har mitt i då och då, lutar sig mot kameran och säger med ett stort leende "less miiiiight be moooore, but more is Jack!" Och jag älskar honom nu lite fånigt mycket. Ska du dekorera en tårta varför inte go over the top liksom?! (Jack fyllde hallon med vitchokladhanache, la på blåbär, alla sorts nötter och choklad hyvlingar, FANTASTISK)

Sist jag bakade tårta

Jag har för övrigt övertagit titeln bästa partnern i detta förhållandet. Igår efter Jonas och Markus sprungit Göteborgsvarvet och låg utslagna i soffan och såg Arsenla mot Hull i nån sorts fotbolls final lagade jag ett stort lass med mat. Hade gjort en kladdkaka som togs direkt ur frysen ( frusna grejer är ju typ bäst!) med kokosgrädde efter recept här (Mest för att det var en kul grej passade inte så bra med kladdkaka dock men till jordgubbar i sommar är det nog kanon). Och imorse knalldog Jonas i soffan igen så jag diskade allt och gjorde stor scones frukost. Nu sitter jag lite och väntar på min medalj. Vi borde ha några sådana liggande hemma för utdelning vid valda tillfällen. Har dock upptäck att Jonas kommer ha det lite tufft att vinna det den kommande tiden. Han har ju inte Facebook och kommer därför inte kunna skaffa en specialgjord Nutella burk till mig med mitt namn på.... Ni förstår ju att det tog lite hårt här på morgonen när jag kom på det. Nutella fyller förövrigt 50 år idag. Kanske dagen då jag borde göra slut på den lilla skvätt som finns kvar i burken jag fick av Jonas då jag fyllde år...

Eller kanske gå ut och springa. Nu är ju Göteborgs gator lediga igen. Tror jag tar och gör en kompromiss och springer ut och köper en ny burk Nutella...

 

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag gillar idén med medaljerna! Även om detmest hade varit david som fått dem i detta hushåll..

Anonym sa...

Klart ni ska ha medaljutdelning. Ulf har massor medaljer o priser ni kan få.... vi får snickra ihop en prispall att ta med till götet ;)
/Eva

Lottas Bak&Form, surdegsbageri sa...

Jag instämmer med de föregående. Medaljer är kul, speciellt om de är i choklad o guldpapper...
Ut och spring med dej, vår burk (Frejs) är slut den med av nån konstig anledning, jag har inte fått nått iallafall.