onsdag 17 juli 2013

Same Shit Different Name?


De har varit några på jobbet som frågat mig vad jag tycker om Nederländerna nu när jag varit här ett tag. Jag säger glatt att jag gillar det. Nederländerna är så likt Sverige så känns som hemma fast folk inte riktigt behärskar svenskan och sluddrar lite.

Fast då säger de som vart i Sverige att nä, så likt är det ju inte. Nederländerna är helt platt och folket lite mer rätt fram, rakt på sak m.m. Det är då jag kommer på att jag jämför ju inte just nu mot Sverige. Det land jag levt mest i det senaste är ju Indien. Och jämför man Nederländerna med Indien så är det STOR skillnad. Vilket väl då gör att jag tycker Nederländerna är riktigt najs. I stort sett samma kultur, klimat och mat som jag är van vid från Sverige. Och inte att förglömma, affärerna! Har sånt sug att shoppa ny garderob när jag går runt och tittar i ZARA, HM och Vero Moda. Men försöker påminna mig att jag har en rätt så stor fylld garderob i Göteborg som jag inte tittat i sen i julas. Kan nog finnas lite där som jag glömt…

Tills jag får komma tillbaka och dyka ner i mina gamla kläder så har jag roat mig med att gå ut och gå och titta på det Nederländerna och Indien har gemensamt. Sol och kor. 

   

2 kommentarer:

Elin sa...

Men de ÄR ju rätt lika oss! Lite mer säger direkt vad de tycker bara.

Lottas Bak&Form, surdegsbageri sa...

Fint tänkt, korna bara glor i Nederländerna med.