lördag 2 november 2013

Grattis till oss!

Idag är dagen jag och Jonas bestämt är dagen vi blev vi på. Så idag har vi haft daglig kontakt i sex år! Och som med vår "ett halvt decennium" dag så är jag inte hemma... Men om en vecka reser jag hem och vi flyttar ihop igen! (Även om jag mer tänkt på det som att jag inte har flyttat utan mer bara är ute och reser. Sen att just denna resa varat i nio månader behöver vi inte tänka på).

Hur ska jag kunna väga upp att jag inte är hemma nu då? Jo jag har några alternativ.

1. Inte nämna alls och hoppas att han inte minns exakt datum och flytta det till nästa vecka och därmed ge bästa presenten med att jag kommer hem!
(Detta är ju kört nu dock)

2. Köpa upp hela schiphols lager av stora toblerone med rostade mandlar när jag flyger hem. Samt större delen av deras tulpaner. (Kan bli svårt att få med på planet)

3. Skicka blommogram och fylla lägenheten med blommor hemma i Gbg. (Tror detta hade gett motsatt effekt)

4. Skype-dejta hela dagen. Ha med ipadsen på resturang och bio i respektive land. (Hade sett lite konstigt ut)

5. Köpa en jäkla massa sprit på flygplatsen och få honom kalasfull när jag kommer hem så han glömmer en vecka och sen kan tro att vi var på dejt idag.

Jag satsar på alternativ 5 tror jag. Känns enklast. Ett par flaskor tar mindre plats en massa blommor. Bra men då har jag löst det.

 

4 kommentarer:

Anonym sa...

Vem av er är det egentligen som tar det hårdast tror du...? :P

Augusta sa...

Haha, ehm... :P

Anonym sa...

Grattiiiiis!!!! :D tycker det låter som en bra idé ;) kram Emma

Lottas Bak&Form, surdegsbageri sa...

Tror inte alt 5 är så bra, hälsar lilla mamma. Skaffa Hermiones tidsvändare istället (enkelt!). Sen tror jag faktiskt att Jonas är nog väldigt nöjd med att du kommer hem vilken vecka det än är. Och så kommer vi ju och hälsar på snart!!!