lördag 9 november 2013

Hemåt!

Dagen D! Noll dagar kvar till avfärd, hemflyttnig, återvandring, ankomst, landande i moderlandet!

Nu sitter jag på Schiphol och väntar på mitt plan. I lite för god tid som vanligt, något jag inte blivit bättre på med allt detta resande. Vill fortfarande vara på flygplatsen minst två timmar innan avgång och med min nervösa sida så blir det kanske två och en halv till tre timmar istället.... Fast imorse var min taxi en halvtimma tidig så är inte bara mitt fel. Men då har jag istället fått en cafe frukost och kunnat gå runt och shoppa lite.

Men ahh! Hemåt! Nu flyttar jag hem igen! Kommer ni komma ihåg mig, har Jonas skaffat sig konstiga vanor? Har jag skaffat mig konstiga vanor? Kommer jag bli magsjuk i Sverige nu istället? Kroppen går in i posttraumatisk stress så fort jag landar och tar ut allt den lagrat på sig under nio månader. Bagaget som, peppar peppar, alltid hittat fram till rätt ställe kanske nu på sista försvinner helt?! Två väskor incheckade med allt jag behöver. Kanske hade vart skönt om de kom bort? Bra grej med mycket flyttande, inte längre lika fast vid grejer som innan. Igår försvann en hel bunt med kläder och skor! Fast fick ändå sitta på min väska imorse för att få den stängd... Men! har inga problem med att slänga grejer!

Pepp! Så nu roar jag mina medväntare med att ta egobilder i Ipaden. Om egobildstagande ser fånigt ut med mobilen tänk då på hur det ser ut när man grimaserar mot en illgrön iPad! Men det är sån jag är, en riktigt entertainer! Näpp, nu tar snart mitt internet slut. Vi hörs i Sverige!

 

2 kommentarer:

Anonym sa...

Välkommen hem!!! Synd att jag inte bor i Gbg bara...

Lottas Bak&Form, surdegsbageri sa...

Det låter bra att du kommer hem tillslut, med många erfarenheter i bagaget (de är ju lättast iallafall) och lärt dej slänga lite tungt bagage på vägen. Hoppas du kan vänja dej vid lite vanligt liv nu efter varit världsresenär i nästan ett år, kanske blir urtråkigt...