söndag 10 november 2013

Tillbaka

Framme och hemma! Möttes av en glad Jonas som direkt undrade hur mycket jag ätit och hoppades på att det inte var mycket. För hemma hade han förberett en fyrarätters med småländskt tema, nu när jag flyttade hem till Sverige liksom. Jordärtskockssoppa med knaperstekt isterband, vildsvinsstek med potatis-palstenacksmos och rödvins-lingon sås, hemgjord ostkaka med grädde och sylt samt polkagris cheesecake. Japp, två efterrätter, han vet vad jag gillar han. Kunde inte varit bättre!

Så idag har vi slöat till det ordentligt. Bara varit. Imorgon blir det jobb igen. Men åh, vad det ska bli härligt med vardag hemma!

 

3 kommentarer:

Emelie sa...

Skönt att du är hemma som sagt! Hoppas du fortsätter blogga även hemmavid :-)

Lottas Bak&Form, surdegsbageri sa...

Jag hoppas ju du kommer att fortsätta blogga med, det är kul och intressant det du skriver. Ännu bättre med lite matrecensioner med, kul att Jonas gjorde så trevlig mat till din hemkomst. Det är bara att fortsätta nu - vi har ju blivit beroende!

Augusta sa...

Ska se hur det blir. Har en del Amsterdam bilder kvar som jag vill visa. Sen blir det väl lite sporadiskt uppdaterande :)