tisdag 25 februari 2014

Vår på ingång?

På jobbet sitter jag just nu väldigt bra, fullt med fönster och liksom på en kommandobrygga med utsikt över fabriken. Och det är ju extra trevligt nu när solen tittat fram annars hade jag nog helt missat den. Men det var lite ljust när jag tog mig hemåt.

Nu har jag precis kommit hem efter cykeljakt. Efter tiden i Nederländerna och allt cyklande där så är jag super sugen på att börja cykla till jobbet. En nätt bit på ca 10 km en väg. Detta delade de två cykelhandlare jag pratade med i två läger kan man säga. Den ena tyckte jag skulle ta en racer eller stadshybrid alltså rätt så sportig med rakram och massor av växlar. Den andra tyckte en vanlig damcykel med sju växlar fast liksom inbyggda och därmed skyddade. Till den sista nämnde jag, vilket jag glömde till den första, att jag ville ha en så lättskött som möjligt. Men, blev inget köp hos någon. Den sista säljaren som jag pratade med var på XXL sport och hade nog haft en lång dag. För någon mindre intresserad i att sälja något har jag nog inte mött. Så tror jag tar en tur till några till affärer i helgen då jag har lite mer tid. Men vill ju börja cykla nu nu nu när det är så fint väder!
Efter att snopet inte fått köpt en cykel, jag jag vill liksom få det gjort direkt när jag kommer på något, så gick jag och storhandlade så jag iallafall fick med mig lite fina tulpaner hem.

Inga kommentarer: