måndag 20 januari 2014

Bak

När vårt pulled pork var klart i ugnen, som för övrigt blev ruskigt bra kolla nedan liksom, så testade jag kitchenaiden.

Söndagstacos.

Tänkte ge mig på dessa, cheesecakemuffins, så att jag liksom får vispa både sockerkaksmet och ostsmet.

Fast först var jag förståndig och diskade alltihopa.

Hade dock inga jordgubbar hemma så fick bli blåbär istället. Kan ha fyllt dem lite för mycket...

I muffins-i-ugnen-pausen tog jag tag i vår bänk som verkligen behövde oljas in. Kan ju inte ha en snygging till köksmaskin på en tråkig bänk. Säger ju sig själv ju. Så slipade och slipade och slipade och upptäckte sen att vi inte hade så mycket olja som jag trodde vi hade, men räckte till en strykning iallafall.

Muffinsen svällde över en del men den hårda toppen blev sjukt god.

Jag skapade såklart lite extra disk då jag lyckade använda varenda litet medföljande redskap under baket. Först blanda smör och socker med degkrok, sen vispa i äggen med vispen, blanda ihop med mjölet med degblandaren och slutligen köra det sista med degblanda-redskapet som även skrapade kanterna. Effektivt testbak!

 

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ser hur goda ut som helst. . Bra maskin 👍
// Eva W

Emelie sa...

Mums!!! Fika hos dig någon kväll framöver alltså!