lördag 25 januari 2014

Frukost

Hanna är i Göteborg över helgen så idag på morgonen drog vi ner på stan för en fika med Kim och Anette. Testade ett nytt cafe vid domkyrkan som jag bara snabbt köpt en macka på innan. Way Cup heter det och de ska ha en lokalproducerat och miljöintresserad inriktning. Mackan jag köpte sist var ruskigt god och alltid trevligt när man hittar nya ställen att testa.

 

Rustikt inrett med byggställning längs med ena väggen.

 
Roliga lampor, man fick lite "Ernst -känsla" som mitt fika sällskap sa.
 

 

Mycket goda grejer. Men vi som inte ätit frukost än tog en sådan.

 

 

Och det var ingen dum ide. Självservering av kaffe med påtår och massa olika tesorter.

 

 

Super gott. Vi var lite tidiga så fick fatt i ett bås och beställde och väntade in de två andra.

 

 

En liten stund senare kom Kim och sen Anette. Vi fick pratat igenom allt man missar när man inte ses så ofta. Och jag lyckades outa mitt One Direction beroende. Kan ha lyssnat lite för mycket på dem det senaste... Samt diskuterade det där konstiga i att vi faktiskt är klara ingenjörer och jobbar som det. Vem hade trott det när man började plugga för fem å sen liksom? Ja jo, var ju tanken med det hela men fortfarande lite konstig känsla.

Ikväll blir det resturang-scouting på stan med Jonas. Vi vet inte vad vi vill äta så tänkte att vi kan gå ut och titta runt och se om vi hittar något intressant. Och hittar vi inget så gör vi som Jonas så fint uttryckte det "drar till Hemköp, köper glass och hänger i soffan resten av kvällen!" Känns som om det kan bli en bra kväll hur det än blir.

 

1 kommentar:

Lottas Bak&Form, surdegsbageri sa...

Kul att ni testar kafeer, Way Cup verkar vara en höjdare. Snyggt beskrivet och du gör att jag känner verkligen för att dra dit och ta en fika nångång.
Härligt med färdiga ingenjörer som har kan se ut som "vanliga människor" med. Fortsätt så.