måndag 27 januari 2014

Respekt

Efter en fantastiskt mysig helg med besök från Hanna och allmänt goa oplanerade aktiviteter så blev det lite jobbigt att vakna upp imorse till väckarklockan. Det blev dock bättre när jag kom till jobbet och under dagen inte en, inte två utan tre gånger fick responsen "Respekt" på något jag sa eller gjorde. Av en och samma person dock men vid tre olika tillfällen. Först för att vi efter lite geografisk diskution kom fram till att jag typ kommer ifrån Halsbäck på Tjörn. "-Respekt". Sen pratade vi vidare och hen undrade vid ett tillfälle om jag träffade min sambo på Chalmers. "Japp, första veckan träffades vi" -"Respekt". Under dagen behövde jag flytta lite grejer så gled runt i trucken när jag träffade samma person som då direkt "har du truckort?! -Respekt" .

Annars då. Hör snöar det på, har till och med lagt sig ett litet lager på marken. Och i vissa delar så ligger det högar uppblåsta av vinden. Detta vet jag för att jag gick ut och gick ner till Röda Sten. Tänkte inte riktigt på att det snöade när jag gick från jobbet. Men det var trevligt, det är fint nere vi hamnen även om det var lite kallt. Så blev väl ingen lång promenad men ut kom jag.

 

2 kommentarer:

Anonym sa...

Respekt! Ja du är ju rätt cool så, yo respekt!

Lottas Bak&Form, surdegsbageri sa...

Javisst, respekt är du verkligen värd. Visa hen att du har MC-kort med så får du ännu mer - respekt!!!