tisdag 20 augusti 2013

På plats


Framme! och det känns bra. Nederländerna bjöd på strålande sol och ombyggd busstation så jag irrade runt och svettades ett tag innan jag kom fram till jobbet. Skriver upp det som gårdagens träning...

På jobbet var det mesta det samma förutom att min dockningsstation till datorn hade kommit. Så nu känner jag mig super hightech som sitter med två skärmar. Problemet är bara att skrivbordet är engelskt men datorn tror det är svenskt... 

Så de tecken som står utskrivna är inte de jag får på skärmen. Kan ju tjuvkolla på laptopen men hittills verkar jag nästan ha helt koll på var åäö är någonstans. 

 
Annars såg jag till att klampa extra mycket i trappan upp till mitt rum så att alla de spindlar jag antar har levt loppan helt ostört där i tre veckor fick god tid på sig att gömma sig. Vädrade ut och tittade inte för noga i hörnen. Får bli till att släpa upp dammsugaren idag.

2 kommentarer:

Lottas Bak&Form, surdegsbageri sa...

ÅÄö kan ju bli lite joxit om de inte finns på plats alla gånger. Sen har jag varit på kurs och lärt mej att man måste bli "kompis" med sina rädslor, så det är bara för dej att börja snacka med spindlarna så blir de inte så farliga längre, enkelt va!

Augusta sa...

Haha, du kan komma hit och prata med dem så de fattar att de inte får vara i mitt rum...
Tror dock Indien tuffat till mig. Sjasar mest ut dem numer än skriker. :D