söndag 18 augusti 2013

Resande



Imorgon flyger jag tillbaka till Nederländerna. Det känns ju sådär just nu. Samtidigt som jag vet att jag trivs där och att det är kul att uppleva hur det är att bo utomlands. Så det är troligtvis bara lite söndagsångest.

Innan examen pratade vi mycket i klassen om vad man såg sig själva i framtiden. Vart ville man hamna och vad ville man göra. Jag kommer ihåg att jag sa att jag inte ville flytta utomlands men att testa på det i en kortare period hade varit kul. En hel del av mina vänner har tagit uppehållsår innan eller under studierna för att resa eller plugga utomlands. Det lockade aldrig mig så jag körde på hela utbildningen utan stopp. Missade därför alla de där resorna. Är något för hemkär och gillar vardag och rutiner. Har mycket reserver, inte flygrädd men blir väldigt nervös inför att resa. (Är därför super dålig på att packa, tar med allt så finns det ingen risk för att jag glömmer något).

Så jag sa att jag ville testa på att bo utomlands ett litet tag. Trodde nog aldrig att det skulle ske tills jag hittade och fick det jobb jag har idag. Man får akta sig för vad man önskar. ;) 

Men tänker man på det så är det inte så lång tid ändå, fyra månader i varje land. Så totalt åtta månader innan jag flyttar hem igen, varav typ två kvar. På den tiden har jag fått vara med om så mycket. Det har verkligen varit spännande och en bra erfarenhet att ha testat på att bo och jobba i Indien och Nederländerna. Jag trivs verkligen med mitt jobb så de bra sidorna väger upp mot att för ett tag vara iväg från sitt vanliga liv. Men just nu när jag haft tre underbara veckor hemma så känns det lite svårt att packa väskan igen.

Som tur är så ligger Nederländerna närmre än vad Indien gör så både familj och vänner kommer att komma och hälsa på. Kommer även ha fullt upp på jobbet nu när allt startar upp igen efter semestrarna. Så den kvarvarande tiden kommer att gå fort! Ska bara ta mig över res-ångesten och in i vardagen i Nederländerna så ska det nog kännas mycket bättre sen. Får se till att uppleva så mycket som möjligt nu när det inte är långt kvar och oj vad jag ska njuta av Göteborg när jag flyttar tillbaka på riktigt!

Har blivit något bättre på att packa under året. Får nästan plats i en väska numer. 

2 kommentarer:

Elin sa...

Kommer gå kanonfort! Snart kommer vi med! :D

Emelie sa...

Du är saknad här hemma men 2 månader går jättefort! :D Kram!